1
1

press to zoom
2
2

press to zoom
5
5

press to zoom
1
1

press to zoom
1/5

Casa MF

A pochi km dalla città di Taranto, vi è una località dove le case sono state costruite a ridosso della scogliera. Dalle ville, quindi, è possibile ammirare il sole che tramonta oltre il mare e oltre gli scogli.

E in questa casa la scelta dei colori principali richiama la sabbia e l'acqua di un mare cristallino, senza rinunciare al calore di un camino preesistente, che è stato conservato e incorniciato con un blocco in pietra locale (pugliese) dal disegno morbido.

Un divano Saba, dai colori sabbia e schienale verde acqua, è posizionato di fronte al camino, in un grande open space dove trova posto anche un tavolo Riva1920 con sedie Midj.

Nel bagno principale sono state utilizzate per il pavimento delle ceramiche Giovanni De Maio di colore bianco e blu.

La camera da letto, essenziale, con un letto Zanotta e cabina armadio divisa da una vetrata scorrevole Rimadesio. All'interno allestimento Ikea.

A few kms from the city centre of Taranto, there is a location where the houses were built close to the cliff. From the villas, therefore, it is possible to admire the sun setting over the sea and over the rocks.

And in this house the choice of the main colors recalls the sand and water of a crystalline sea, without renouncing the warmth of a pre-existing fireplace, which has been preserved and framed with a block of local stone (Apulian) with a soft design.

A Saba sofa, in sand colors and aqua green backrest, is positioned in front of the fireplace, in a large open space where there is also a Riva1920 table with Midj chairs.

In the main bathroom, white and blue Giovanni De Maio ceramics were used for the floor.

The essential bedroom with a Zanotta bed and walk-in closet divided by a Rimadesio sliding glass door. Inside Ikea set up.